Hoe werkt MAKS?

Wij komen u graag adviseren
spaarsyteem  - klantenkaart drukken

Onze MAKS-adviseur komt vrijblijvend bij u langs om de mogelijkheden van ons klantenkaartprogramma voor uw bedrijf te bespreken. Daarbij wordt er samen gekeken naar de invulling van een programma dat het beste bij uw bedrijf past.

Eén van de doelstellingen van de inzet van een klantenkaart is het verkrijgen van klantinformatie. Deze informatie uit het spaarsysteem kunt u bijvoorbeeld inzetten om de klanttevredenheid te onderzoeken.

Zodra wij overeenstemming hebben over de te leveren producten en diensten gaan wij uw klantenkaart ontwerpen.

Daarbij kunt u aangeven wat er op de kaart moet komen, zoals uw logo en/of foto’s. Wij zullen u vervolgens adviseren en begeleiden om te komen tot een ontwerp dat het beste past bij uw bedrijf. Het ontwerpen van de klantenkaart is gratis. Nadat u het ontwerp van de klantenkaart heeft goedgekeurd, gaan wij uw klantenkaart drukken.

Tijdens de productie van uw klantenkaarten zullen wij ook uw daadwerkelijke spaarprogramma vormgeven, zodat het straks voor uw klanten duidelijk is wat uw spaarprogramma precies inhoudt met de daarbij behorende voorwaarden of beter geformuleerd; voordelen.

Alles in huis om te starten

Als de productie van uw klantenkaart klaar is, Sturen wij u deze toe inclusief alle inlogcodes en instructies om uw programma te gaan gebruiken. Binnen enkele dagen na de ontvangst van onze informatie nemen wij contact met u op om u verder op weg te helpen.  Het is ook mogelijk dat wij aanwezig zijn bij een startbijeenkomst die u organiseert met uw medewerkers om deze goed te informeren en te motiveren.

Online transactie-terminal
online-transactie-terminal

Voor het op -en afboeken van de spaarpunten maakt u gebruik van de zogenoemde transactieterminal. De online toepassing werkt via de browser van u pc/tablet maar is ook als App te downloaden in de App store of Google Playstore.
Voer het bestede bedrag van de klant in. Afhankelijk van uw spaarprogramma rekent de terminal dit bedrag om in spaarpunten.

Stel dat u uw klanten 5% voordeel wilt geven.
Uw klant krijgt bij iedere bestede euro vijf spaarpunten, waarbij één punt één cent waard is. Voert u een bedrag van bijvoorbeeld 12 euro in, dan krijgt de klant 60 punten op zijn kaart bijgeschreven. Alle transacties (bij -en afschrijven van punten) worden opgeslagen in de terminal. De terminal is gelijk klaar om gebruikt te worden.

Verder ontvangt u van ons de handleiding voor de saldochecker. De kaarthouders kunnen straks hun saldo op uw website bekijken. Stuur de handleiding door naar uw webbouwer zodat hij de saldochecker op de website kan plaatsen.

Het klantenkaartsysteem is klaar voor gebruik.

Dagelijks gebruik van uw spaarsysteem
klantenkaart schoonheidssalon Bij de uitgifte van een klantenkaart laat u de klant één van de bijgeleverde inschrijfformulieren invullen. Deze formulieren kunt u in de antwoord- enveloppe naar MAKS sturen. Na ontvangst worden ze verwerkt in uw online klanten/marketingdatabase.

Wij adviseren u om de kaart niet gratis weg te geven. U kunt bijvoorbeeld twee euro voor de kaart vragen en er gelijk een aantal startpunten op zetten. Uw creëert een serieuze spaarder en uw klant heeft nu niet voor de kaart betaald maar een kaart met punten ontvangen. ‘Het sparen is begonnen’

U kunt de transacties uit de terminal overzetten naar uw online klanten/marketingprogramma. Wij adviseren om dat regelmatig te doen.

Hoe regelmatiger u synchroniseert hoe accurater het saldo via de saldochecker op uw website is. Hierdoor wordt het voor uw klant interessanter om vaker naar uw website te gaan.

Enkele dagen na ontvangst van het systeem zullen wij contact met u opnemen om het programma te installeren en de synchronisatie met u door te lopen. Heeft u een computer met internet op uw verkoopbalie dan is het synchroniseren ook automatisch mogelijk.

Nieuwe verkoopmomenten middels mailings
kadokaart omzet verhogenAlle inschrijformulieren worden door ons kosteloos in uw online klanten/marketingprogramma verwerkt. Samen met de transacties heeft u veel informatie over uw klanten. Dit kunt u kunt gaan inzetten om nieuwe verkoopmomenten te creëren.

Voordat wij het systeem aan u uitleveren zullen wij in het online klanten/marketingprogramma een mailsjabloon in uw huisstijl aanmaken. Hiermee kunt u mailings in uw eigen huisstijl naar de kaarthouders sturen.

Er zijn diverse mogelijkheden om automatische mailings te verzenden. Zo richten wij voor u een verjaardagsmailing in die automatisch verstuurd wordt tot 7 dagen voor dat iemand jarig is of op de verjaardag zelf. Hiermee kunt u klanten bijvoorbeeld uitnodigen om inkopen voor de verjaardag bij u te komen doen.

Wij helpen u graag. U kunt altijd contact met ons opnemen als u een mailing wilt versturen naar uw kaarthouders of vragen heeft over het systeem. Kortom, MAKS biedt u vele mogelijkheden om de omzet te verhogen bij uw bestaande klanten, waarbij wij zoveel mogelijk van het werk uit handen nemen. U de lusten en wij de lasten.

Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek

Ook uw bedrijf kunnen wij succesvol op de kaart zetten.

Wij komen graag langs om met u de optimale invulling te geven aan uw eigen klantenkaartprogramma.

Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek