Praktijkvoorbeelden

Wim Koelman | Brood - Banket - Bonbons

klantenkaart voorbeeld koelman Na jaren te hebben gespaard met een stempelkaart werd het tijd voor wat nieuws. Enerzijds omdat het spaarsysteem aan aandacht verloor bij de klanten en anderzijds omdat wij er zelf simpelweg te weinig mee bezig waren.

Via onze leverancier, BEKO, kwamen wij in contact met MAKS. Vanaf het begin was het duidelijk dat MAKS een partij is die onze branche en de dagelijkse drukte van een ondernemer begrijpt en hier met hun producten, diensten en ondersteuning op inspeelt.

We hebben nu alweer ruim een jaar geleden het nieuwe spaarsysteem geïntroduceerd bij onze klanten. Daarbij hebben wij onze klanten ook nieuwe producten en activiteiten aangeboden om voor te sparen. Dit werd erg leuk ontvangen.

Inmiddels zitten we op ruim 1300 actieve spaarders en dit aantal is nog steeds aan het groeien. Een bijkomend voordeel van MAKSSPAREN is dat we door middel van het verzamelen van klantgegevens in contact kunnen blijven met de klant. Wat ideaal is, is dat MAKS die gegevens verwerkt, zo kost het ons geen tijd! We hebben de mogelijkheid een nieuwsbrief te versturen via de mail of (automatisch) een verjaardagskaart te versturen. Met inmiddels al ruim 1300 spaarders komen er dagelijks mensen binnen met de verjaardagskaart, erg leuk om te zien.

Het geheim van een succesvol spaarsysteem als extra klantenbinding is simpelweg het levendig houden van het systeem. Verander af en toe de actie, doe tijdelijke acties, laat de klant het saldo bekijken op de website en blijf het aanbieden in de winkel. MAKS biedt hier in ieder geval de juiste tools voor. Ik denk daarom ook dat MAKSSPAREN voor een bakker een geweldige spaaroplossing is. Het systeem is eenvoudig in gebruik, komt in eigen huisstijl en wordt blijvend ondersteund door MAKS.

Nicole Koelman

Resultaten

Door de inzet van de klantenkaart heb ik een goed beeld kunnen krijgen van mijn klanten

  • 1300 + sparende klanten
  • Automatische verjaardag mailing
  • Meer nieuwe verkoopmomenten
  • Spaarprogramma blijft levendig
  • Mogelijkheid voor versturen nieuwsbrieven

 

Neem contact op

Benieuwd welke resultaten u kunt behalen?

Vraag vrijblijvend een gesprek aan.

Neem contact op

Winkeliersvereniging Klundert (Klunderts Ondernemers Kontact / KOK)

Winkelen in Klundert
Wij hadden als ondernemersvereniging de wens een gezamenlijk spaarsysteem in te voeren. In deze tijd is het meer dan ooit nodig de handen ineen te slaan.

Mede door de inzet en ondersteuning van de mensen van MAKS zijn we erin geslaagd in een hele korte tijd de neuzen van ruim 30 ondernemers dezelfde kant op te krijgen. En ook na de oplevering kunnen we permanent een beroep doen op MAKS.

MAKS maakt volledig waar geen zakenrelatie, maar een partner te zijn!

Ed de Roos Klunderts Ondernemers Kontact / KOK

Resultaten

Door de inzet van de klantenkaart kunnen onze klanten nu met een pas sparen bij meer dan 30 deelnemers

  • 2.500 klantenkaarten
  • 20 deelnemende winkeliers
  • Meer nieuwe verkoopmomenten
  • Onderscheid met andere winkelgebieden
  • Gezamenlijke marketing

Sieben de Echte Bakker

voorbeeld klantenkaart Sieben Wij zijn nu bijna een jaar bezig met het spaarsysteem van MAKS. We wilden echt weer een stap zetten in onze professionalisering; onze producten waren al top, maar, er was nog wel wat te doen op het gebied van de klantenbinding en vooral op het gebied van communicatie met onze klant.

De tijden zijn duidelijk veranderd, je kunt als bakker maar niet doen alsof je het met je producten, hoe goed ze ook zijn, gaat redden. Het is meer en meer tijd van ondernemerschap.

Het was best even goed puzzelen van tevoren; waar gaan we de klanten voor laten sparen, kunnen we laten betalen voor de pas (ja hoor, geen enkel probleem), en wat voor acties gaan we doen naar de klanten. MAKS is in die fase een echte samenwerkingspartner geweest. We hebben een avond georganiseerd met het personeel erbij waar MAKS uitleg kwam geven, vertelde waarom die klantenbinding zo belangrijk is en de medewerkers voldoende bagage meegaf om alles succesvol te introduceren.

Ik kan zondermeer zeggen dat we met MAKS weer een mooie stap gezet hebben, dat we inzicht hebben gekregen in onze klanten, dat we op regelmatige basis, met hulp van MAKS, professioneel communiceren met de klanten. De klanten krijgen automatisch met hun verjaardag onze verjaardagskaart en een aanbieding, we hebben met Pasen ons Paasbrood aangeboden via een mailing vanuit het MAKS-systeem, kortom, sparen met MAKS is voor ons niet meer weg te denken uit onze dagelijkse werkzaamheden.

Margret Sieben

Resultaten

Door de inzet van de klantenkaart heb ik een goed beeld kunnen krijgen van mijn klanten

  • 1000 + sparende klanten
  • Automatische verjaardag mailing
  • Meer nieuwe verkoopmomenten
  • Spaarprogramma blijft levendig
  • Mogelijkheid voor versturen nieuwsbrieven

Schoonheidsinstituut Anne van Aken

klantenkaart schoonheidssalon Anne van Aken Ik had al een eigen spaarprogramma maar nooit echt inzage hoe goed of slecht dit nu ging. Ik heb een afspraak gemaakt met MAKS. De adviseur is langsgekomen en wist me duidelijk te maken wat voor voordelen er aan het klantenkaart programma van MAKS zitten.

Met name het inzichtelijk hebben van de resultaten van het klantenkaartprogramma was voor mij een grote plus. We hebben met MAKS de juiste invulling van het spaarprogramma voor onze schoonheidssalon gemaakt.

Na de goedkeuring van de voorbeeld klantenkaart hebben ze binnen twee weken het volledige systeem opgeleverd. Niet alleen kan ik nu inzien wie er gebruikt maakt van mijn spaarprogramma. Ik heb nu veel meer grip gekregen op de korting die ik weggeef.

De klanten ervaren de klantenkaart als prettig. Voor de klanten die geen pas willen houden wij de pas gewoon binnen ons bedrijf.

Ik geef nog steeds dezelfde korting weg alleen zie ik dat men met de spaarpunten ook nieuwe producten wil proberen.Het systeem werkt super eenvoudig en is duidelijk voor zowel onze klanten als onze medewerkers.

Resultaten

Door de inzet van de klantenkaart heb ik een goed beeld kunnen krijgen van mijn klanten

  • 300 + sparende klanten
  • Verkoop duurdere producten
  • Meer nieuwe verkoopmomenten
  • reguleren van speciale kortingsklanten
  • Gerichtere marketing
Neem contact op

Benieuwd wat we voor uw bedrijf of winkeliersvereniging kunnen doen?

Laat onze MAKS adviseur langskomen om ook met u een passend klantenkaartprogramma te maken.

Neem contact op